• Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
  • default color

9 januari tot 30 januari 2011

Nou de vakanie zit erop, we hebben genoten, al was het wel heel erg druk dit keer. Drie weken is gewoon te kort en al helemaal als er nog feestdagen tussen zitten. Helaas hebben we, door dit te kort aan tijd, verschillende mensen niet kunnen bezoeken, we maken dat de volgende keer zeker weer goed.

P1060999 [800x600]P1060924 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 

 

P1070131 [800x600]P1070163 [800x600]

Zondag 9 t/m dinsdag 11 januari Port Klang – Kuala Lampur

De vlucht verloopt gladjes, we komen keurig op tijd in KL aan, waar we een taxi nemen naar het bedrijf waar onze Tierelier staat. Maar voor we daar weer weg zijn is het al donker, wat verder geen probleem is, we weten ondertussen de weg in Port Klang. Zonder problemen rijden we naar her station, waar we in de buurt even wat eten, waarna we doodmoe ons bed inrollen.

De volgende dag pakken we eerst alles uit en ruimen de boel een beetje op. Rond twaalf uur rijden we naar KL, waar we een 4X4 garage weten die ons misschien verder kan helpen met het zoeken naar het schoonmaken van de truck. De Ipad brengt ons naar een plaats waar we helemaal niet moeten zijn, we raken behoorlijk de weg kwijt. We rijden dwars door KL, nemen nog even Chinatown mee, waar het echt chaotisch is. Toch komen we na veel vragen, op de plaats van bestemming. Dit kwam mede door Hardeen, deze jongeman is een heel stuk op zijn motor, voor ons uitgereden en heeft ons naar de plaats van bestemming gebracht.

P1070263 [800x600]P1070187 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 

 






De kabel om de stationaire toerental te regelen is stuk, hierdoor slaat de motor bij elke stop af, wat heel vervelend rijden is in een grote stad als KL en al helemaal in het drukke centrum. Deze kabel was in Cambodja al gebroken, ze hebben hem daar provisorisch gelast, we waren er al op voorbereid en hebben een nieuwe kabel uit Nederland meegenomen. De kabel kan er de volgende dag opgezet worden, wat slechts een uurtje werk is. Helaas kan de garage ons niet verder helpen aan een schoonmaakbedrijf, we zoeken nog verder.

Ondertussen hebben we ook contact gehad met een verscheper, die de Tierelier, Ro-Ro naar Perth kan verschepen. Dat zal in de loop van volgende week kunnen gebeuren, de overtocht duurt een dag of 15. Volgens deze man kunnen we de auto ook in Australië laten schoonmaken, we krijgen een naam met een email adres, zodat we contact met deze man kunnen opnemen.

Woensdag rijden we naar de Cameron Highlands om daar de Tierelier van binnen schoon te maken. We doen dit omdat het daar een stuk koeler is en het in de camper goed toeven is.

 

Woensdag 12 t/m dinsdag 18 januari Tanah Rata

Er gebeurd heel weinig, het enige wat we doen is schoonmaken, echt alles, maar dan ook alles moet schoon. Elk doosje met inhoud krijgt een sopje, de hoezen van de kussens worden naar de stomerij gebracht, zelfs de hoes van het matras gaat eraf en wordt gewassen. Alle horren worden van de ramen gehaald en helemaal geschrobd, zodat ze er weer als nieuw uitzien. We zijn de hele week druk in de weer met deze klus. Gelukkig staan we bij een waterkraan, hoewel een kraan kan je het niet noemen, je draait iets open en het water gutst zo uit de muur. We zullen het niet gebruiken om onze watertank mee te vullen maar voor de schoonmaak is het prima en we zijn er blij mee. Elke avond lopen we naar het dorp en eten daar wat in een restaurant, verder is het alleen maar werken. De temperatuur is zeer aangenaam in de Cameron Highlands, 's nachts moeten we zelfs weer onder een dekentje slapen, het koelt hier behoorlijk af.

P1070194 [800x600]P1070197 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 

 

P1070207 [800x600]P1070226 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 

P1070256 [800x600]P1070270 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 

 
















Tot onze verbazing komt er een vrouw de was ophangen en dat doet ze pal boven een vuilnishoop, waar een behoorlijk vies luchtje hangt, maar dat maakt haar blijkbaar niets uit. Lekker hoor zo'n apart geurtje aan je was.

P1070276 [800x600]P1070285 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 


Ondertussen houden we onze mail in de gaten, maar we horen niets van de verscheper, maar we maken ons nog niet zo druk, de boot gaat pas volgende week.

Woensdag 19 januari t/m 29 januari 2011 Port Klang

Zo de binnenkant is eindelijk helemaal schoon, nu moeten de buitenbakken, de cabine en de buitenkant nog. Aangezien het regelmatig regent in de Cameron, besluiten we voor de buitenkant terug naar Port Klang te rijden. De eerste nacht staan we weer op ons oude plekje aan het water bij het station. Maar in die paar maanden dat we hier niet meer zijn geweest is er veel veranderd, er wordt veel gewerkt aan de uitbreiding van de passagiers terminal waardoor de geluidsoverlast behoorlijk is. Nadat ook nog eens bij een auto de hele nacht het alarm afgaat, is voor ons de maat vol en besluiten we een ander plaatsje op te zoeken. We vinden dit bij een jachthaven een stukje verderop, waar het aangenaam toeven is. Er is een zwembad, waar we tegen betaling gebruik van kunnen maken, wat wel heel erg luxe is voor ons.

Ondertussen hebben we van de verscheper van de ro-ro, te horen gekregen dat het schip voor februari gecanceld is. Het eerst volgende gaat pas op 1 maart, maar hij zoekt voor ons verder, maar wij natuurlijk ook. We vinden via internet diverse adressen, we rijden ze allemaal af, maar het blijkt vandaag een nationale feestdag en alles is dicht. De volgende dag maar weer proberen, deze keer met meer succes, iedereen is super vriendelijk en wil ons wel helpen. Helaas is het dan weer zaterdag en zondag en dan zijn al de kantoren weer gesloten, dus is het wachten op maandag.

Zaterdag hebben we bezoek van Johan, een Duitser, die hier al 30 jaar woont, hij heeft hier een zeilboot, wat meteen zijn huis is. 's Avonds varen we samen met Johan en zijn zoon, met een dinky naar de overkant. Hier eten we met zijn vieren voor nog geen € 25,-- een lekkere vismaaltijd, let wel dit is inclusief 3 bier, 2 cola en 3 thee.

We varen nog even langs een paar krotten van boten, die worden gebruikt om goederen naar Indonesië te vervoeren, maar dan wel zonder tussenkomst van de douane. Dat deze boten nog drijven is al een wonder en al helemaal dat ze in een ruwe zee blijven drijven. Je vraagt je dan toch even af wat gebeurt er met die mensen als het schip zinkt. Dit zijn echt de armste van de armste.

Als het dan eindelijk weer maandag is en de kantoren weer open zijn, gebeurd er toch nog heel weinig, zo gaat het de hele week.

Ëén kantoor maakt het zo bond dat ze, na versturen van diverse foto's van de truck, uitleg van het carnet de passage en dat we op een flat-rack moeten worden verscheept, toch geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Zo krijgen we de vraag, of we een foto van de kraan kunnen opsturen, welke kraan de waterkraan?? nee degene die ons aan boord van schip moet hijsen!!! De volgende vraag is waar de ophijs-punten zitten van de camper, weer een mailtje dat die er niet zijn en dat we op een flat-rack moeten. Als klap op de vuurpijl komen ze dan met de optie, om alleen de cabine te verschepen. Hier worden we zo moedeloos van, er is nu een hele week verstreken en er gebeurd gewoon niets.

Natuurlijk zijn we ook bezig geweest met andere verschepers, maar er wordt veel beloofd maar niets gedaan. Ëén kantoor waar we waren, heeft na diverse fotokopieën te hebben gemaakt, nooit meer wat van zich laten horen, ook zij weten dus niet wat ze met ons aan moeten. Een ander zegt dat hij contact met ons zal opnemen, maar vervolgens hoor je ook van hem niets meer. Het is duidelijk, ze houden niet van nee zeggen, of toegeven dat ze niet weten hoe dit te regelen. Gevolg is dat ze niets meer van zich laten horen, of de meest stomme vragen stellen, in de hoop dat je het laat afweten, waardoor zij geen gezichtsverlies hebben. Nou ik moet eerlijk zeggen, we zijn nu een week verder en het stoom komt echt zo langzamerhand uit mijn oren!!!

Maar goed gister hebben we weer een mailtje gehad van een andere verscheper, die weet misschien waar die mee bezig zijn. We hebben een heus contract gekregen, zelf het flat-rack stond erop vermeld. Helaas zijn ze vergeten te melden wanneer de boot vertrekt, dat lijkt ons ook wel belangrijk. Volgende week is het chinees Nieuwjaar en zijn alle kantoren dicht, zo wordt er beweerd, wat voor ons inhoud dat we nog een weekje langer in Port Klang staan.