• Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
  • default color

21 april tot 31 mei 2010

Woensdag 21 april Swiss Inn Hotel

Rond een uur of 10 verlaten we het hotel en nemen de trein naar het KLCS, waar we de exprestrein nemen naar het vliegveld. Bij de incheckbalie staan veel reizigers te wachten, wij sluiten keurig achter in de rij aan, eindelijk om 2 uur gaat de balie open en mogen wij onze naam op een formulier zetten, daarna mogen we weer om acht uur terug komen, om te kijken of er nog plaats is in het vliegtuig. Acht uur wordt tenslotte kwart over tien, dan is iedereen ingescheckt en kunnen de overgebleven plaatsen verdeeld worden. Wij staan als 18e genoteerd op de lijst en hebben eigenlijk geen hoop dat we weg komen vandaag, maar je weet maar nooit en wachten gespannen af.

De leidinggevende, heeft de regels veranderd, het gaat niet helemaal volgens de lijst. Gezinnen met kinderen en zwangere vouwen gaan voor, dan de medische gevallen, hiermee heeft de man helemaal gelijk. Maar dan komen de business klas en de passagiers die veel met de KLM vliegen, nou dat vinden we wat minder, als er dan nog plaatsen over zijn, wordt er van de lijst af gewerkt. Zoals wij al dachten kunnen wij niet mee, dat wil zeggen Paul kan alleen mee, er is nog één plaatsje over, gelukkig kiest hij ervoor om bij mij te blijven, puhh heb ik even mazzel!!!

We kijken nog even of er misschien een hotel in de buurt een kamer vrij heeft, maar helaas alles zit vol. Er blijft niets anders over dan weer de exprestrein te nemen en weer een kamer te nemen in het Swiss Inn Hotel. Tegen enen komen we er aan, gelukkig is er nog een kamer vrij en kunnen we morgen tot 18.00 uur op de kamer blijven, wat wel zo prettig is.

P1040037 [800x600]P1040039 [800x600]

Donderdag 22 april Swiss Inn Hotel

Om 18.00 vertrekken we weer naar het vliegveld, we hebben besloten als we vandaag niet wegkomen wachten we gewoon 27 april af en gaan niet meer zo moeilijk lopen doen. Eenmaal op het vliegveld, vragen op welke plaats we nu op de lijst staan, we zijn met stip gestegen naar plaats 8. Aangezien we gister hebben gehoord dat het vliegtuig volgeboekt is voor vandaag hebben we weinig hoop dat we ook daadwerkelijk wegkomen.

Als we ons dan ook weer verzamelen om kwart over tien, horen we dat er wat plaatsen over zijn, het gaat weer net als gister, de lijst wordt als laatste behandeld. Groot is dan ook onze verbazing dat we worden afgeroepen en ons kunnen inchecken. Alles gaat nu in een hoog tempo, we moeten door de douane en met de trein naar de gate, afijn rennen, rennen om vervolgens bij de gate te komen, waar men nog moet instappen. Snel nog een sms naar de kinderen gestuurd dat we eraan komen, zo kunnen zij ons morgenvroeg om 6 uur halen.

Helaas zitten we niet naast elkaar maar dat mag de pret niet drukken, de vlucht zelf is perfect, we komen keurig op tijd op Schiphol aan, zodat onze vakantie in Nederland kan beginnen.

Vrijdag 23 april t/m maandag 24 mei camping de Woensberg Blaricum

Vier en een halve week in Nederland, de eerste en laatste week hadden we mooi weer, alles daar tussen in was in één woord knudde!

Ondanks het slechte weer zijn onze kleinkinderen, Nils en Britt meer dan een week bij ons wezen logeren, wij hebben er van genoten maar zij vonden het ook geweldig. Verder hebben we heel veel familie, vrienden, oud-collega's gezien en gesproken, wat weer de ouderwetse gezelligheid met zich meebracht.

Paul heeft zelfs nog een handbalwedstrijd met zijn oude team gespeeld, wat hij volbracht zonder blessures, of zelfs maar een beetje spierpijn.

We vragen ook een visum aan in Amsterdam bij de Thaise ambassade, we krijgen een visum voor een half jaar met 3 maal entry, geheel gratis, normaal was dit pp € 75,-- geweest, maar sinds vorige week was alles gratis, wij hebben daar uiteraard geen bezwaar tegen ingediend.

De laatste dag in Nederland hebben we afgesloten samen met onze kinderen en kleinkinderen, we zijn naar de Amersfoortse dierentuin geweest en hebben pannenkoeken gegeten bij de Smikkel, om vandaar uit naar Schiphol te rijden, om onze reis te hervatten, waar we beide weer erg veel zin in hebben.

PICT0236 [800x600]

PICT0238 [800x600]

PICT6217 [800x600]PICT6223 [800x600]

P1040124 [800x600]P1040115 [800x600]

PICT0348 [800x600]PICT0306 [800x600]

Dinsdag 25 mei Port Klang N3 00.647 E 101 21.625

Na een goede vlucht, landen we met een kwartier vertraging op Kuala Lumpur, we nemen een taxi naar Port Klang en zien onze Tierelier al van verre staan, hij staat er nog net zo bij als dat we hem hebben achtergelaten. Natuurlijk worden we uitgenodigd om wat te drinken met de eigenaar van het bedrijf, het is een gezellig baasje van 75 jaar, met nog maar een paar tanden in zijn mond, hij spreekt goed engels en is erg geïnteresseerd. Na een uurtje pakken we alles uit nemen een douche, nemen afscheid en vertrekken richting Port Klang. De Tierelier heeft er weer echt zin in, zodra we de sleutel omdraaien start de motor en laat hij een gezellig geluid horen, de luchtdruk is nauwelijks in de 5 weken dat hij heeft stilgestaan terug gelopen. We rijden naar de Giant, waar we boodschappen doen en op de parkeerplaats blijven overnachten, een plaats die ons al bekend is.

P1040163 [800x600]P1040167 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 


Woensdag 26 mei Bidar N4 10.705 E 101 17.322 (301 km)

P1040165 [800x600]

Na eerst weer de telefoon opgewaardeerd te hebben, blijkbaar moet je dat elke maand doen, want ons tegoed was nog lang niet op en toch konden we gister geen sms sturen, of bellen.

Als we willen wegrijden blijkt dat de gps het niet doet, na diverse batterijen te hebben geprobeerd, blijkt dat er ergens een veertje bij een batterij is afgebroken. We krijgen hem niet meer aan de praat en besluiten om maar meteen een nieuwe te kopen, maar dan moeten we naar KL, want we willen natuurlijk een Garmin en die is niet overal te koop. Nu weten we lopend wel heel goed de weg in KL maar met de auto is het toch even wat anders, helemaal zonder gps. Regelmatig zien we de Twin Towers links of rechts van ons staan, maar komen dan de weg weer niet af en moeten een heel stuk doorrijden om vervolgens in een verkeerschaos terecht te komen en dan weer niet weten welke kant we op moeten. Na veel zoeken, we willen het eigenlijk al opgegeven, komen we dan eindelijk aan bij het Low Yat winkelcentrum, we weten een parkeerplek dicht bij het centrum, vijf minuten lopen en we zijn dan eindelijk waar we wezen moeten. Na enig zoeken vinden we een echte Garmin winkel die ook de GPS 60 CSx verkoopt, deze heeft veel meer functies en is een stuk steviger, dan onze oude en we hopen dat hij het ook langer uithoudt.

Het is al drie uur voordat we weer bij de auto komen en we besluiten om de tolweg richting Ipoh te nemen, we moeten vandaag toch nog wat kilometers maken, aangezien we voor 29 mei Maleisië uit moeten zijn. Ik ga rijden, terwijl Paul de nieuwe gps installeert, wat eigenlijk snel gebeurd is zodat we eindelijk weer kunnen zien waar we rijden, wat een luxe. Na een rit dwars door de stad, komen we dan eindelijk op de tolweg en wordt het naarmate we KL achter ons laten rustiger op de weg. Om 6 uur stoppen we op een parkeerplaats van een tankstation, er staan nog niet veel vrachtwagens, maar tegen een uur of negen staat het helemaal vol en is het een lawaai vanjewelste, omdat veel vrachtwagenchauffeurs hun motor laten draaien. Wat wel weer heel prettig is, is dat we hier kunnen douchen, alles ziet er schoon en fris uit, wel weer koud water maar dat mag de pret niet drukken met deze warmte.

Donderdag 27 mei Alor Setar N 06 06 663. E 100 21.998 (214 km)

Na een zeer onrustige nacht, er was veel lawaai van draaiende motoren van vrachtwagens, werden we al vroeg wakker. Bij Ipoh verlaten we de tolweg, wat achteraf geen goed plan is, we komen namelijk in een vreselijk drukke stad terecht en hadden beter de tol nog kunnen aanhouden. We rijden de hele dag. Om tegen de avond in Alor Setar, een plaats waar we al eerder gestaan hebben, lekker aan een riviertje de nacht door te brengen.

PICT0001 [800x600]PICT0012 [800x600]

Vrijdag 28 mei N07 11.796 E 100 36.424 (130 km)

We zijn al dicht bij de grens van Thailand en willen nog even onze tank volgooien. Er hangt echter een papiertje op de pomp, met de mededeling dat een buitenlander niet meer dan 20 liter kan tanken, dit ivm smokkel. Lastig voor ons, wij hebben ongeveer 200 liter nodig, met slechts 20 liter schiet het niet echt op. Binnen maar even navraag gedaan, ze doen niet zo moeilijk en we krijgen wat we nodig hebben, nl een volle tank. Tenslotte hadden zij hun plicht gedaan en het formulier opgehangen, mocht er controle komen was de bon voor ons, maar dan spreken wij natuurlijk alleen nog maar Nederlands, uiteraard tanken we zonder verdere problemen de tank vol en rijden richting de grens.

Aan de Maleisische kant helemaal geen probleem, wij zijn binnen een kwartier de grens van Maleisië over. Maar dan komt de grensovergang van Thailand, er staan honderden mensen te wachten in lange rijen en het gaat tergend langzaam, gelukkig staan we in de schaduw want anders was het helemaal afzien geweest. Even later horen we waarom het zo druk is, het is een Maleisisch lang weekend en alle Thai die in Maleisië werken gaan voor een lang weekend naar huis, daarbij is voor de Maleisiër een lang weekend naar Thailand ook een uitje, vandaar het gekkenhuis.

Na ruim 2 uur wachten hebben we eindelijk ons visum afgestempeld en kunnen we door voor de carnet, wat gelukkig een stuk sneller gaat. Daarna sluiten we net over de grens nog even een verzekering af voor de truck, voor € 20,-- zijn we weer voor een half jaar verzekerd.

Eindelijk om 3 uur rijden we Thailand binnen, waar alles toch meteen weer anders is.

We rijden door tot Songkla en parkeren de Tierelier direct aan het strand, waar het op dat moment heel rustig is.

PICT0015 [800x600]P1040168 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 

 






Zaterdag 29 mei Mai N07 21.328 E 100 29.372 (50 km)

Een heel onrustige nacht, de Thai vierde echt weekend, tot 4 uur waren er veel mensen rond de camper en sommige maakte een verschrikkelijke herrie met hun soundblaster, waar veel te veel bas in zat.

We zetten de klok weer 1 uur achteruit en hebben nu een tijdsverschil met Nederland van 5 uur.

We waren al vroeg op pad, maar hadden niet zo veel zin om lang te rijden en besluiten ergens aan een heel rustig strand te gaan staan en lekker van de dag te genieten, we draaien het zonnescherm uit zodat we wat schaduw hebben, aangezien de zon nu recht boven ons staat is er nergens een schaduwplekje te vinden, het scherm bied dus uitkomst. Heerlijk in de schaduw met zo nu en dan een duik in de Indische Oceaan, die weer erg warm is, alleen boven water met een windje koel je een beetje af, genieten we van de dag.

PICT0014 [800x600]PICT0019 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 


Zondag 30 mei Nakhon Si Thammarat N08 25.603 E 99 57.681 (162 km)

Via een mooie kustweg komen we langs de Wat Nanglaw tempel, het ziet er erg indrukwekkend uit, we besluiten te stoppen en het te bezoeken, helaas is de binnenkant een beetje verwaarloosd, maar de buitenkant ziet er gelikt uit, na een kwartiertje houden we het voor gezien en rijden weer verder.

Vroeg in de middag in Nakhon Si Thammarat aan. Onderweg hebben wij ons verbaasd over de vele vlaggen die langs de kant van de weg zijn neergezet, ook de politie is erg aanwezig, het lijkt wel of er een wielerwedstrijd of zo wordt gehouden. Als we in Nakhon Si Thammarat ergens wat eten wordt het duidelijk, de prinses komt langs, alle verkeer wordt staande gehouden en toeschouwers worden gemaand om hun hoofddeksel af te doen, ook Paul moet zijn petje afzetten, verder moet iedereen keurig netjes langs de kant blijven staan met de armen langs het lichaam, geen armen over elkaar en geen gezwaai. Waarschijnlijk heeft ze een of ander tehuis bezocht, want een uurtje later werd het hele ritueel herhaald, maar dan de andere kant op. Wij vinden het wel leuk om dit schouwspel te aanschouwen en besluiten om ergens op een bankje te wachten tot ze weer langs komt racen. Even later wordt ik door een agent op mijn vingers getikt dat ik niet met de benen over elkaar mag zitten, oje dat heb ik inderdaad ergens gelezen maar was het natuurlijk weer vergeten. Sinds die tijd probeer ik het niet meer te doen, maar het is zo een gewoonte, dat je het al gedaan hebt voor je het in de gaten hebt, ik hoop maar dat de Thai me dit vergrijp vergeeft.

P1040172 [800x600]P1040180 [800x600]

PICT0038 [800x600]PICT0046 [800x600]

 

 

 

 

 

 

 

 

PICT0044 [800x600]