16 juni tot 4 juli 2010

Woensdag 16 juni Bangkok

Een zeer warme dag, zelfs te warm om iets te ondernemen.

PICT6730 [800x600]PICT6770 [800x600]

Donderdag 17 juni Nang Rang waterval Sida Resort N 14 19.365 E 101 19.629

Om half elf arriveren Flip en Els en vertrekken we van de bus-parkeerplaats, waar we 3 nachten hebben gestaan. We zijn er niet rouwig om, we zijn blij dat we de drukke stad kunnen verlaten. Ergens langs de weg doen we in een grote supermarkt boodschappen en rijden richting het natuurpark. Paul en Flip zitten voorin en de dames vermaken zich in het woongedeelte, wat eigenlijk helemaal niet tegenvalt, lekker met de beentjes op de bank, Nederlands tijdschrift erbij, is het er een prima stek.

Helaas komen we, door een navigatiefout, niet helemaal op de plaats van bestemming, we komen zelfs op een weggetje wat heel smal wordt en uiteindelijk veranderd in een grindpad met veel grote plassen, nu wordt het toch wel tijd om te keren. Bij de Nang Rong waterval, besluiten we om te overnachten, Flip en Els nemen een kamer in een mooi resort. Wij kunnen daar op de parkeerplaats staan, iemand van de bewaking rijdt op zijn brommer voor en brengt ons naar de juiste plek, vlak naast een karaoke gebouw als dat maar goed gaat. Er is hier een zwembad is, waar we na een biertje te hebben gedronken al heel snel in liggen.

PICT6850 [800x600]PICT6847 [800x600]

Vrijdag 18 juni Nang Rong waterval Sida Resort

Gelukkig geen karaoke vannacht, alles was heerlijk rustig, we besluiten om de watervallen te bezoeken en rijden met de truck er heen. Via een mooie wandeling komen we langs diverse plateaus waar het water zich verzameld, om vervolgens weer naar beneden te storten. Het is mooi maar niet echt spectaculair. Na een uurtje houden we het dan ook voor gezien en rijden we naar een dam, via een speciaal aangelegde weg mogen we zelfs helemaal naar boven rijden, waar we de truck kunnen parkeren en de dam een stuk op kunnen lopen, we mogen er zelfs foto;s maken, wat eigenlijk overal verboden is. Op de dam zelf heb je een schitterend uitzicht, mede doordat het zo helder weer is kunnen we de bergen, die aan de horizon liggen, heel duidelijk zien.

Op de terugweg zien we wegwijsborden met het Khao Yai National Park erop waar we gister eigenlijk heen wilde, het is maar 32 km staat er. We besluiten er naartoe te rijden, het is nog vroeg in de middag wie weet kunnen we nog een safari rit maken. Eenmaal op weg zien we natuurlijk geen bordjes meer en worden de 32 km er uiteindelijk meer dan 60, we willen het eigenlijk al opgeven als er dan toch een aanwijzing langs de kant van de weg staat. We komen, na nog veel zoeken, eindelijk bij de ingang, waar de intree behoorlijk hoog is, zodat het zonde is om er om 4 uur nog in te rijden. We besluiten om morgen terug te komen en er dan een nacht te overnachten zodat we ruim de tijd hebben om eventueel een safari met een jeep te maken.

We rijden terug naar het resort en nemen natuurlijk weer een verfrissende duik in het zwembad, waren we daar gister nog alleen, vandaag is het er een drukte van belang, voor de Thai is het weekend aangebroken en dit zijn de weekend gasten die zich lekker vermaken in het zwembad.

PICT6753 [800x600]PICT6747 [800x600]

Zaterdag 19 juni Khao Yai The Grenery Resort N 14 32.332 E 101 22.518 (94 km)

Ook vannacht geen karaoke, alles was bijzonder rustig, we worden wel bewaakt, regelmatig rijd er een brommer langs en kijkt of er geen rare dingen gebeuren rond de camper. Als Flip en Els arriveren met hun drager, wordt Paul door de man geroepen om te helpen de koffer de camper in te tillen, Flip staat er naast en kijkt een beetje verbouwereerd toe. Het is duidelijk dat de man ons als personeel ziet en Flip en Els als de baas en bazin, ach verschil moet er zijn.

Via een heel slechte weg komen we in het park aan, het is duidelijk een heel groot park, met overal zijwegen waar je in kunt, parkeerplaatsen met mooie uitzichten, uitgezette wandelingen naar diverse watervallen. Wij lopen via een goed aangelegd pad, die eindigt met een heel steile trap, naar een spectaculaire waterval die een vrije val maakt van zeker 100 meter, tjonge wat is de natuur toch mooi.

Na 60 km komen we aan waar Flip en Els een kamer kunnen boeken voor de nacht, helaas is alles vol want het is weekend, ze kunnen een tentje huren maar dat is geen optie voor Els. We besluiten de dag verder door te brengen in het park, er is hier genoeg te zien, dan aan het einde van de dag buiten het park een resort te zoeken. Omdat wij het principe hebben om niet te rijden in het donker wordt hiermee ook de safari-tocht afgeblazen, het is jammer maar het is niet anders.

PICT7284 [800x600]

We maken een mooie wandeling door een regenwoud naar een waterval die eigenlijk niets voorstelt, maar de wandeling is echt de moeite waard. Elke keer rijden we een stukje, maken we een wandeling of genieten van een mooi uitzicht. De laatste wandeling die we maken is naar een uitkijktoren, over een heuvellandschap kan je heel ver kijken naar eventueel wild, helaas zien wij niets, ook bij de uitkijktoren, waar een waterplaats is, is geen wild te bekennen. Net voor we het park uitrijden zien we een familie apen, die elkaar aan het vlooien zijn, dat is altijd een leuk gezicht, blijkbaar zijn ze mensen gewend want ze lopen niet weg.

Een paar kilometer buiten het park vinden we al gauw een resort, waar Flip en Els zich inschrijven en wij weer gratis op de parkeerplaats kunnen staan.

PICT6780 [800x600]PICT6774 [800x600]

PICT6827 [800x600]PICT6832 [800x600]

Zondag 20 juni Khao Yai The Grenery Resort

Een rustdag, we zwemmen wat in het luxe zwembad, waar wij ook gratis gebruik van mogen maken, lezen wat, de mannen en Els gaan van een super snelle glijbaan af en verder rusten we uit.

Maandag 21 juni Ayutthaya N 14 21.301 e 100 34.968 131 km

Ayutthaya, eens de hoofdstad van Thailand, werd in de periode 1350 tot 1767 door 33 koningen geregeerd. Deze periode werd een belangrijk tijdperk voor kunst en architectuur. Aan het eind van deze periode waren er 5000 Wats (tempels) , helaas zijn deze, op 50 na, allemaal vernietigd in gewelddadige oorlogen met Birma, Cambodja en Laos.

Reden genoeg om deze stad te bezoeken, De rit naar Ayutthaya is niet echt spannend, we rijden over veel hoofdwegen, waar verder weinig te zien is. Al vroeg in de middag komen we eraan en na enig zoeken vinden we een aardig hotel, pal langs de rivier, voor Flip en Els, wij mogen er, zoals gebruikelijk, op de parkeerplaats staan. Na een heerlijke lunch langs een rivier, huren we een boot en laten we ons naar twee tempels varen. Het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit, na 2 uur worden we weer netjes bij het hotel afgezet en gaan we op een terrasje even bijkomen van de vermoeienissen.

PICT6887 [800x600]PICT6897 [800x600]

Dinsdag 22 juni Ayutthaya

Met een taxi laten we ons naar de oude stad brengen en bezichtigen daar nog diverse tempels, het is allemaal erg mooi en indrukwekkend, zoals te zien is op de foto's. Als afsluiter van de dag bezoeken we een olifantenkraal. zodra we aankomen wordt er een olifant opgetrommeld, die op zijn knieën gaat zitten en wij op zijn poot mogen plaatsnemen, Els en ik vinden dat toch wel even te intiem en vinden aaien al heel spannend. Het ziet er allemaal zeer verzorgd uit, de olifanten staan niet zo heel erg vastgeketend, zodat ze een klein beetje bewegingsvrijheid hebben.

Jammer genoeg begint het te regenen en niet zo een klein beetje ook, het komt met bakken uit de hemel vallen. Gelukkig kunnen we schuilen en meteen de olifanten in de gaten houden, het is een leuk gezicht om te zien, hoe sommige olifanten zich tussen de andere willen manoeuvreren om zo aan nog meer eten te komen.

Gelukkig komt de taximan,die ons de hele dag al achtervolgt, ons weer ophalen zodat we droog bij het hotel aankomen, natuurlijk nemen we nog een afzakkertje in het café waar we gister ook zaten.

P1040321 [800x600]P1040301 [800x600]

PICT6973 [800x600]PICT6978 [800x600]

PICT6998 [800x600]

Woensdag 23 juni Kanchanaburi N 14 02.297 E 99 30.642 (131 km)

Al vroeg in de middag komen we in Kanchanaburi aan, het Resort waar Els en Flip hun intrek in nemen is erg basic maar het ligt prachtig gelegen aan de rivier Kwai, bekend van de gelijknamige film. Natuurlijk willen we de bekende brug over de 'River Kwai' bezoeken, we zitten er zo dichtbij dat we het lopend afkunnen, de brug is gewoon open voor het publiek en je mag er vrij overheen lopen. Na dit bijzondere bezoek lopen we weer terug naar het resort en brengen de rest van de middag lekker in het zwembad door,

PICT7320 [800x600]

Donderdag 24 juni Kanchanaburi N 14 02.297 E 99 30.642 (231 km)

Vorige week zijn we bij toeval erachter gekomen, dat wij wel een visum hebben voor 6 maanden, maar voor de truck geldt een heel andere regel. Bij het binnenkomen van Thailand hebben we een Temporaly Import Document gekregen, wat geldig is tot 26 juni, er wordt hier geen gebruik gemaakt van het Carnet de Passage, hoewel wij dit wel hebben laten afstempelen. Bij navraag moeten we inderdaad het document bij een douanepost laten verlengen, of we moeten de grens over om geen boete te riskeren. Vandaag moeten we dit regelen en zo rijden we al vroeg richting Mae Klong een plaats 120 km verderop aan de Thaise Golf. Er zijn vandaag opvallend veel controle posten, natuurlijk worden wij ook aangehouden, maar mogen dit keer niet doorrijden. Paul moet zijn rijbewijs geven, hij zit niet achter het stuur, de man weet duidelijk niet wat hij ermee aan moet, hij probeert of we toch niet een klein beetje Thai spreken, maar helaas deze taal is een beetje te moeilijk voor ons. Om toch maar een beetje indruk te maken gaat hij voor de auto staan kijkt naar het bordje “Tierelier”, wat boven op de auto bevestigd is, om vervolgens weer naar het rijbewijs te kijken, doet dit nog enkele malen, zonder een woord te zeggen krijgen wij ons rijbewijs terug en mogen we doorrijden. Nou wij weten het niet hoor, een rijbewijs vragen aan iemand die niet achter het stuur zit, hebben we al meerdere malen meegemaakt, maar dat ze een naam zoeken op de auto, is voor ons een raadsel. Misschien geven we de volgende keer wel ons verkeersdiploma, ze weten zich er geen raad mee, daarom mogen we ook zo vaak doorrijden, komen ze makkelijk van ons af.

Eenmaal in Mae Klong vinden we al snel het kantoor waar we de stempel kunnen halen, we mogen nu met de Tierelier tot 25 augustus in Thailand blijven, dit is ruim voldoende, we gaan straks naar het noorden en van daaruit Laos in. Als we later weer Thailand inrijden krijgen we zo weer een Temporally Import Document voor een maand.

Op de terugweg doen we nog boodschappen in een super grote Tesco en eten daar lekkere sushi, voor het enorme bedrag van € 0,25 per stuk, eten we er ieder wel 10.

PICT7332 [800x600]P1040376 [800x600]

Vrijdag 25 juni Kanchanaburi

We hebben voor vandaag en morgen twee uitstapjes geboekt, vandaag gaan we met een smalle maar supersnelle boot naar de Khao Poon Cave, een mooie grot met allemaal kleine doorgangen, maar wel goed verlicht. Vervolgens gaan we naar het Chung Kai Cemetery, op dit kerkhof liggen vele Nederlanders begraven die de verschrikkingen van de tweede wereld oorlog niet hebben overleefd.

Bij de River Kwai Bridge, verruilen we de boot voor een busje en rijden in een uur naar het Elephant Camp. Hier stappen we op een olifant, we lopen een beetje door de rivier, wat altijd heel leuk is, de driver stapt zelfs af om foto's van ons op de olifant te maken, wat een paar leuke plaatjes oplevert. Als klap op de vuurpijl mogen we nog een olifant wassen in de rivier, Paul en Flip klimmen op de blote rug van het dier en lopen de rivier in, op bevelen van de driver probeert de olifant de mannen in het water van zich af te krijgen. Flip ligt al snel in het water, maar Paul blijft op de olifant zitten, hoe de man het ook probeert, het wil niet lukken, maar om heel eerlijk Paul heeft ook een touw om zich aan vast te houden. Even later worden wij dames ook uitgenodigd om het water in te komen en op de olifant te klimmen, na enig aarzelen durf ik het toch wel aan, om op de olifant te komen is een hele klim, maar het lukt. Uiteraard krijgt de olifant weer opdrachten en voor ik het weet spuit hij een zee van water over mij heen en even later zelfs modder met stenen, ik ben helemaal bruin van de modder, gelukkig wordt ik nog afgespoeld met een plens schoon water, het is geweldig om dit mee te maken. Na deze speciale wasbeurt worden we weer terug gebracht naar het resort en is het tijd om even bij te komen.

PICT7693 [800x600]PICT7574 [800x600]

PICT7723 [800x600]PICT7719 [800x600]

Zaterdag 26 juni Kanchanaburi

We hebben vandaag nog een tour geboekt en moeten al om 8 uur klaar staan, want dan worden we opgehaald voor het eerste onderdeel, de Sai Yok Noi Waterval. Na een uurtje komen wij daar aan, het is niet echt spectaculair, dit komt omdat er gewoon te weinig regen valt, ondanks het momenteel regentijd is.

Het tweede onderdeel is de Hellfire Pass, hier werd in de tweede wereldoorlog aan de Birma spoorlijn gewerkt. In 18 maanden werd er door krijgsgevangenen en “vrijwilligers” een doorgang door massieve rotsen gehakt, dit natuurlijk onder de meest erbarmelijke omstandigheden. Dag en nacht moest er worden gewerkt, ondervoeding, ziekte zoals malaria, dysenterie, cholera, mishandeling en uitputting maakte heel veel slachtoffers. Het is zeer indrukwekkend om door deze doorgang te lopen. Bij de ingang is een museum met tekeningen van gevangen, het laat goed zien in welke omstandigheden deze mensen moesten werken en gevangen werden gehouden, je had weinig overlevingskansen als je daar terecht kwam.

Na een lokale lunch, rijden we naar een hotspring en die is echt hot, het kost moeite om het bad in te komen zo warm is het, maar eenmaal door is het een heel prettige ervaring ondanks dat de buiten temperatuur ook erg warm is. Het lekkere is dat je weer kan afkoelen in de rivier die er naast loopt. Wij hadden in Nepal tijdens onze wandeling al in een hotspring gezeten maar die was lang niet zo warm als deze, het is weer een hele warme ervaring.

PICT7740 [800x600]

Na deze “verfrissing” rijden we naar de Krasae Cave en wooden viaduct, de grot stelt niet veel voor, maar de brug des te meer, ook hier mag je over de brug heen lopen, zelfs als de trein eraan komt lopen er mensen over de rail, niet dat dat gevaarlijk is, aangezien het treintje hier heel langzaam rijdt. Het uitzicht is prachtig over een rivier die hier net een bocht neemt zodat je hem zowel links als rechts ziet gaan.

Als laatste onderdeel vandaag stappen we in het treintje waar we heel langzaam over de houten brug rijden en het uitzicht steeds mooier wordt, het is gewoon niet voor te stellen dat dit treintraject zoveel mensenlevens heeft gekost, het ligt er nu zo vredig bij.

Na de houten bruggen gaat het treintje steeds sneller rijden en na een paar haltes staat ons busje alweer klaar om ons naar het resort terug te brengen. Het was een mooie en zeer leerzame dag, tijd om dit alles, met een glaasje wijn te verwerken

PICT7775 [800x600]PICT7799 [800x600]

PICT7909 [800x600]PICT7894 [800x600]

Zondag 27 juni Amphawa N 13 25.401 E 99 57.702 (123 km)

De Floating Market staat vandaag op het programma, we hoeven er niet zo heel ver voor te rijden, we komen nog langs de grote Tesco en doen daar boodschappen en eten daar weer van die lekkere sushi, vandaag is het er een stuk drukker als van de week, het is duidelijk weekend.

We moeten een poosje zoeken voor een resort, maar we vinden er dan eindelijk één aardig aangelegd met vrijstaande huisjes overal zitjes. De eigenaar is super vriendelijk, wij mogen zelfs gratis in het huisje van Flip en Els slapen, natuurlijk slaan we dit aanbod af, wij slapen lekker in ons eigen bedje.

PICT7828 [800x600]

Als we 's avonds willen gaan eten, komen we op een heel gezellige markt terecht, alles is langs het water gebouwd, er zijn veel scheepjes die van alles verkopen, maar er wordt ook eten bereidt op deze smalle bootjes. Bij één van deze scheepjes bestellen we iets te eten, we hebben geen idee wat en wachten het maar af. Het blijken oester te zijn, later krijgen we alle vier een bordje met bami en dat is zo lekker, bij elke hap proef je weer een andere kruid, zoiets heb ik van mijn leven nog niet gegeten en wat gewoon klaargemaakt is met de minste middelen op een bootje. In Nederland zal het bootje allang door de keuringsdienst van waren weggesleept zijn, de hygiëne liet wel een beetje te wensen over, alles werd in de rivier afgewassen en schoongemaakt.

We lopen nog over de markt maar om 9 uur wordt alles weer langzaam ingepakt en gaat men weer huiswaarts, zo wij dus ook.

P1040470 [800x600]P1040459 [800x600]

Maandag 28 juni Phetchaburi N 13 00.538 E 100 04,037 (87 km)

Om kwart voor zeven worden we gewekt door geklop op de camper, de eigenaresse wil ons helpen met het drinkwater waar we gister om hebben gevraagd, oké we moeten toch vroeg op dus we kleden ons snel aan en sluiten de slang aan op de waterleiding. De waterdruk is niet echt hoog dus de 350 liter water die we nodig hebben gaat wel even duren, ondertussen ontbijten we en krijgen een bordje met speciale deegkoekjes van de eigenaresse.

Met een bootje laten we ons naar de Floating Market varen, na 3 kwartier komen we op de markt aan, het is een gekrioel van bootjes. Soms wordt je met een grote haak geënterd, waarna ze van alles aanprijzen, je kan er van alles kopen, schoongemaakt fruit, tassen, heel veel boeddha beeldjes en nog veel meer van de goed bedoelde rotzooi.

Na deze toch wel erg toeristische attractie, varen we terug naar de camper en rijden richting kust. We vinden een mooi resort dichtbij Phetchaburi met een zwembad met uitzicht op de Thaise Golf.

PICT7965 [800x600]PICT7942 [800x600]

PICT7987 [800x600]PICT7971 [800x600]

Dinsdag 29 juni t/m 2 juli Cha-Am N 12 46.356 E 99 58 424 (34 km)

Hallo ik ben Flip.... de broer van een dame die ook van Loenen heet.....Maar dat weten de meeste wel.. We zijn dinsdag aangekomen in een resort dat Grand Pacific Sovereign heet, ik moest een beetje water bij de wijn doen, anders was het contrast met de auto van Marita wel heel groot. Het is iets van een 5 sterren resort, dus ver beneden mijn stand......maar voor je zus heb je wel veel over....

Het personeel van het resort behandeld mij als de baas.... en Marita is het personeel, wel heel leuk. 's Middags brommertjes gehuurd, het resort ligt te ver van het stadje Cha-Am een strand-dorpje dat wel eens wakker word. Je kan er heerlijk eten, vis, vlees en ander niet te begrijpen voedsel..behoorlijk spicy.

Op de brommer naar Hua-Hin en jawel de politie hield ons aan … ik had geen papieren bij mij Marita geen internationaal rijbewijs en we reden op een brommer en dat zonder helm...wat een vergrijp, dat kost ons de som van 400 Bath ieder, ik bleef lachen, maar Marita werd steeds bozer, ik had al snel een deal van twee honderd Bath, maar Marita wou niet van wijken weten.... Je raad het al Marita moest ook betalen en ik had het gedaan..... Maar zij stopte bij een stoplicht waar je volgens mij gewoon door kon rijden … Heb een paar foto's van haar genomen, zodat je kan zien hoe boos mijn zusje kan kijken... Maar over plaatsing heb ik geen zeggenschap.

Lekker gegeten aan de boulevard iets met sla en vis koste ik geloof een 200 Baht, dat samen met drank, veel Chang, is een plaatselijke biersoort. 's Avonds in een Italiaans restaurant gegeten van het resort, maar je raad het al, dat was behoorlijk aan de prijs. Wel lekkere zalm...

Volgende dag klusjes aan de wagen en boodschappen gedaan en het strand is ook heel vermoeiend, gaat dan snel op werken lijken en natuurlijk weer gegeten. Dit keer heel goedkoop.. ik moet ook mijn bijdrage leveren aan een goede verstandhouding. Morgen gaan we natuurlijk weer lekker luxe eten ….

Ook het voetbal gevolgd samen met Paul. Marita vind het niks, maar zit er dapper bij..Vanavond gaan we in de lobby ook weer kijken met een pot bier.... en Marita mag dan de site bijwerken ….Oja ook nog een avondmarkt bezocht heel leuk met alles wat ik niet nodig heb...wel lekker gegeten aan een stalletje jaja voor heel weinig.

Naar al dat basic heb ik maar een duurdere kamer genomen een met twee verdiepingen woongedeelte beneden en slaapkamer boven … is ook mijn vakantie...

Marita heeft veel bekijks met haar wagen .. en ze willen allemaal weten hoeveel zoiets kost, en liegen dat ze kan ….. heb allerlei prijzen horen noemen … vanmiddag de brommers verlengen want het is hier wel goed toeven.... wel wat warm ..

Een wereldreis heeft ook zijn voordelen, kan nu zien dat Marita krimpt.. heeft dat met de leeftijd te maken? Mijn pen is leeg morgen weer een stukje als het van Marita mag......

DIT WAS HET VERHAAL VAN FLIP.

P1040544 [800x600]P1040554 [800x600]

En dan nu Els aan het woord want Flip heeft mij helemaal overgeslagen...haha! Het is heerlijk zo'n vakantie in Thailand. We hebben al heel veel gezien en gedaan. En er ook veel bij gelachen. Die Thai kunnen echt de “R” niet zeggen. We krijgen “lice” bij het eten en als er iets niet orde is horen we “solly”. Dan zeggen wij er achteraan “colly”. Flauw maar wel lachen natuurlijk! Wat ook op valt is dat de Thai ontzettend aardig zijn. Zo behulpzaam en bovendien grote fans van het Nederlands elftal. Dat wisten we dan weer niet. Vanochtend moest ik nog even bij de receptie langs om te vragen hoeveel ik moet betalen voor de extra nachten. Voor ik die vraag kon stellen, begon de manager mij al te vertellen dat Nederland gisteravond gewonnen had en dat ze nu vast wereldkampioen worden. Hij was er helemaal blij van. En ik maar vertellen dat het “a very exciting game” was en dat we de wedstrijd natuurlijk gezien hadden. Of het nou door het goede resultaat van het Nederlands elftal komt of niet maar wij betalen dezelfde prijs als de andere nachten. Terwijl meestal de prijzen in het weekend hoger liggen. Ik zeg maar zo: dankjewel Wesley Sneijder!

Het is wel een belevenis om met de vrachtwagen van Paul en Marita mee te reizen. Mensen hier begrijpen er niks van dat Paul en Marita helemaal vanuit Nederland zijn komen rijden. En dat er dan ook nog twee passagiers uit die wagen komen....ze vinden het maar vreemd. Velen denken ook dat Flip en ik mee op wereldreis zijn....dan leggen we weer uit dat wij vakantie hebben en met het vliegtuig uit Nederland zijn gekomen en straks weer terug gaan. Het is trouwens een goed onderhandelingspunt...die vrachtwagen. Als wij op zoek zijn naar een kamer in en hotel of resort vragen we altijd of de truck gratis op de parkeerplaats mag staan. En natuurlijk of ze ook gratis van het zwembad gebruik mogen maken. Mag dat niet of moet er betaald worden, nemen wij de kamer niet. Tot nu toe heeft dat goed uitgepakt.

Nog een paar dagen en dan zit het er voor Flip en mij weer op. Ik kijk nu al terug op een fantastische vakantie. Ik heb thuis nog wel even tijd nodig om alle indrukken te verwerken denk ik. Maar om maar een Nederlandse reclame te citeren....gelukkig hebben we de foto's nog!

Lieve Paul en Marita nu alvast bedankt voor de geweldige tijd en alle gezelligheid!