12 januari tot 18 januari 2009

Maandag 12 januari 2009

zwembad

Vandaag vertrokken wij vol goede moed richting garage, maar helaas we moesten weer terug naar ons hotel, de auto was nog niet klaar, morgen om 10 uur wordt ons beloofd, we wachten maar weer af!! Toch hebben wij ons vandaag niet verveeld hoor, we hebben weer heerlijk gegeten bij Reataurant Le New Haven, daarna nog even de stad in, dat nog steeds in de kerstsfeer is, overal zie je kerstbomen en kerstmannen, zelfs de pakjes hangen nog in de bomen, reuze gezellig op 12 januari!! Nog even op de kamer een beetje achter de laptop en dan, jawel zijn we wezen zwemmen, dit kunnen we dus ook zonder onze kleinkinderen, in een 50 meter buitenbad, dit was zeer appart zo midden in de winter buiten zwemmen, er werd nog fanatiek getraind ook!! Na een uurtje hielden we het voor gezien, het was toch wat zaaier zo zonder die kids, na nog ergens een kopje koffie te hebben gedronken zitten we nu weer op de kamer en wachten we morgen weer in spanning af.

Dinsdag 13 januari

uit de garage

Eindelijk we rijden weer, na een oponthoud van bijna een week, laten we om 11uur Dieppe achter ons liggen. De koppeling voelt goed aan dus we krijgen er weer een beetje vertrouwen in, De hele dag gereden, maar toch niet echt veel kilometers gemaakt , 350 km, dit kwam door de vele rotondes, die zich op de N 138 bevinden, ook was het de hele dag  mistig en regenachtig. Om half zes een plaatsje gevonden tussen vrachtwagens, waar we goed geslapen hebben.

Woensdag 14 januari

Vandaag weer vroeg weg, nou ja vroeg, het was eigenlijk al licht, dit keer reden we veel over 4 baans wegen wat lekker opschoot, de zon kwam er steeds meer bij en je voelde het warmer worden, echt zo’n voorjaars gevoel gaf dat, na even boodschappen hebben gedaan bij de E.Leclerc, kwamen we om half 5 aan in Mimizan Plage, op een perfecte camperplaats met alles erop en eraan en nog geen 100 meter van de Atlantische Oceaan en dat voor 6 euro per dag!!  Omdat het hier veel langer licht is dan in Nederland, om 6 uur wordt het pas donker, hadden we nog ruim de tijd voor een lekkere strandwandeling en zagen we de zon in de zee zakken. Het ziet er naar uit dat we morgen hier nog een dagje blijven staan, gewoon een dagje rust, dat hoort ook bij ons zwervers bestaan, maar helaas er moet ook gewerkt worden, de afvoerslang van de vuilwater is door de vorst afgebroken, we kunnen nu niet lozen, even repareren dus.

Donderdag 15 januari

marita aan het strand

We staan hier echt super, het was hier vannacht doodstil, we hoorden alleen de zee ruizen, we blijven dus nog even. Nadat Paul alle karweitjes, die ik wist te verzinnen, had gedaan hebben we een behoorlijke wandeling gemaakt, over het strand heen en door de duinen terug, de temperatuur liep al aardig op, zodat we al gauw spijt hadden dat we onze jassen hadden aangetrokken. Door de duinen wandelen was heel apart, het lijkt hier erg op de duinen bij Egmond, overal naaldbomen met die specifieke heerlijke geur, alleen is het voorjaar hier echt begonnen, je hoorde overal vogels fluiten en de meerkoetjes lekker onder water duiken. Terug bij de camper hebben we de stoelen buiten gezet en jawel een lekker kopje thee in de zon gedronken, Paul zat al meteen in zijn blote bast! Nadat de zon verdwenen was, moesten we meteen naar binnen, want het koelde meteen sterk af, lekker gekookt, karbonades van de slagersvrouw erg lekker, nog een filmpje gekeken, maar moesten toen na deze vermoeiende dag vroeg naar bed 10 uur.

Vrijdag 16 januari

watertje

zonsondergang

Het bevalt ons zo goed hier, dat we besluiten om nog maar een dagje te blijven, we laden de fietsen uit en fietsten richting het stadje Mimizan, ongeveer 10 kilometer verderop. De zon scheen, de temperatuur was fris maar goed te doen,  in het stadje aangekomen blijkt er markt te zijn, waar we uiteraard overheen gelopen hebben, maar niets gekocht. Wat opvalt is, dat er geen enkele Nederlander te vinden is zo buiten het seizoen, overal is het heel rustig, veel winkels zijn gewoon gesloten in afwachting van de zomer,  want dan is het hier een gekkenhuis, dan wil je hier echt niet zijn! Als we terug zijn in de camper ruim ik alles weer eens in en zoek veel uit, plak wat foto’s op de muur van de kinderen en kleinkinderen en Paul gaat met de navigatie aan de gang die willen we voor morgen in orde hebben, als we weer gaan rijden, richting Spanje. Na het eten, dit keer een lekkere salade met tonijn, weer eens achter de laptop om onze site bij te werken, zodat als we verbinding hebben meteen alles kunnen updaten.

Zaterdag 17 januari

paul in de duinen

Nou van dat vertrekken, daar kwam niet veel van, we werden weer veel te laat wakker en de zon scheen zo lekker, het zag er echt veel belovend uit, zodat we maar weer een dagje zijn blijven staan. Paul heeft de ochtend goed besteed door de auto te wassen, dat was echt nodig, hij is nu weer geel. Ikzelf  ben op de fiets gesprongen met al de was en heb mij naar een wasserette begeven, die in Mimizan zit, om 1 uur was alles weer schoon en droog. Na de lunch weer eens een fikse wandeling gemaakt over het strand en later nog  een wijntje gedronken hier bij de camper buiten. Morgen vertrekken we echt, zo hebben we afgesproken, maar je weet maar nooit met die zwervers!!!

Zondag 18 januari

Het regende vanmorgen dus we zijn vertrokken richting Spanje, rond negen uur reden we Mimizan uit, nadat we eerst water hadden ingenomen en de tanken hadden geleegd. Het ging allemaal van een leien dakje, rustige weg, soms 4 baans soms 2 baans, zelf door de bergen met echte haarspeld bochten en afdalingen van 9%, naar boven was lekker kalm aan, soms zelfs in z’n 3, het waren  pittige bergjes. We reden zoveel mogelijk langs de kust, we zagen de zee soms met enorme golven op de kust beuken, het water kwam meters hoog wat is dat een prachtig gezicht!  Later in de middag kwam de zon er eindelijk weer eens bij, wat de temperatuur meteen veel goed deed. We wilden vandaag naar Llanes,waar volgens de campergids plaatjes zijn aan zee, leek ons wel wat, zo vlak aan zee met die hoge golven, maar helaas er zijn geen plaatsjes voor campers aan zee, dus we staan nu een beetje ergens achteraf, waar ook bussen en vrachtauto’s geparkeerd staan, dus morgen gaan we weer verder richting Portugal. Wel is hier een Wifi verbinding in het dorp, ergens bij de kerk, dus we gaan straks even proberen dit op de site te zetten.