19 januari tot 24 januari 2009

Maandag 19 januari

Wat zijn die Spanjaarden toch sympathieke mensen, toen wij wakker werden waren alle bussen en vrachtwagens verdwenen en wij hebben er echt niets van gemerkt, zouden ze de bussen hebben weggeduwd om ons niet te storen in onze nachtrust?? Wel heel aardig van ze. We werden om acht uur wakker en na het gebruikelijke ontbijt, starten we om 9 uur de auto, om onze weg verder te vervolgen, Het regende, maar al gauw kwam de zon erbij en zag alles er weer veel vriendelijker uit. Om een uur of elf was het de beurt aan Paul om, het stuur over te nemen, we reden een heel steile helling af, waar we bij een heel mooie baai kwamen, we hebben daar wat foto.s gemaakt. trap2 trap1

trap4

trap3

Let hier op de foto's even op het trappetje,  je zal er maar staan!!

Toen we weer naar boven reden bleek die afdaling een behoorlijke klucht te zijn, eerst in zijn 1, dan zoals gebruikelijk naar zijn 2, maar helaas we stonden meteen weer stil, het was er veel te stijl om in zijn 2 naar boven te gaan, dus de hellingproef, zo een die je nergens in Nederland aantreft, en in zijn 1 naar boven gesukkeld weer wat geleerd. Later op de dag lag er nog ergens een vrachtwagen op zijn kant, net na een rotonde, waarschijnlijk te hard gereden en in combinatie met de harde wind, wie zal het zeggen, hij moest in ieder geval weggetakeld worden. In de loop van de dag werd het steeds slechter weer, veel regen en heel harde wind, daardoor koelde het ook sterk af en moest de verwarming weer aan. Om half zeven hebben we een mooi plaatsje gevonden direct aan zee, in Bayone, nog net in Spanje, als we nu aar buiten kijken zien we de golven zo de kust op rollen, prachtig, ondertussen is de wind weer aan getrokken en schudden wij behoorlijk heen en weer in ons huisje. Vanavond ook nog even het aggregaat aangezet, omdat we maar weinig zon hadden, werden de accu niet helemaal opgeladen, maar na een klein uurtje zijn ze weer vol en kunnen we er weer tegen.

uitzicht vanuit de cabine

uitzicht vanuit bed

Uitzicht vanuit de cabine                                                                                                                                                      Uitzicht vanuit bed

Dinsdag 20 januari

Afgelopen nacht was het heel slecht weer, het hagelde en stormde, we lagen te schudden in ons bed, maar dat was ook wel weer appart, dat heb je niet zo gauw als je in een gewoon huis woont Het was vandaag weer een reisdag, het bleef koud en regenachtig, ook hebben we nog  boodschapeen gedaan bij de Jumbo, we hebben nog een draadloze muis gekocht, die hoe kan het ook anders, niet doed, dus daar moete we weer achteraan. Al met al niet zo heel veel km gemaakt, slechts 350, om zes kwamen we bij een mooi plekje weer aan het strand. Na het eten niet meer naar buiten geweest, te nat, dus morgen maar weer verder.

Woensdag 21 januari

Ja het wordt een beetje vervelend, maar vandaag maar weer eens veel gereden, dit keer besluiten we maar eens wat tolwegen tenemen, we willen vandaag toch wel graag in Albufeira in de Algarve aankomen, de tolwegen zijn super rustig en verschrikkelijk saai om te rijden, maar je schiet wel op, helemaal als je bedenkt dat de niet tolwegen vaak een soort gatenkaas is, waar je echt niet harder als 50 kunt, als je alles een beetje heel wilt houden. Wel werd het in de loop van de dag steeds zonniger, wat een heerlijk voorjaars gevoel gaf. Om 4 uur kwamen we inderdaad in Albufeira aan, maar daar vonden we geen geschikte camping of camperplaats, zodat we uitgeweken zijn naar Lagos een campig met Wifi, wel traag maar het werkt. Ook kregen we gister een telefoontje van Arjen, onze zoon, dat hij geslaagd is voor zijn HBO diploma, wat wij fantastich vinden, dus begin februari moeten we even terug naar Nederland om dit te vieren, maar dat hebben we er graag voor over hoor Arjen!

Donderdag 22 januari

Je gelooft het niet maar de regen heeft ons weer ingehaald, jammer, verder houden we een welverdiende rustdag

Vrijdag 23 januari

Het ziet er vandaag wat zonniger uit, we staan zoals gebruikelijk niet te vroeg op, kopen nog voor een dag het ongelooflijke trage Wifi, we willen namelijk een vliegreis boeken naar Nederland, zo rond 5 februari, gelukkig is de verbinding wat sneller als gister, dus al gauw kunnen we vergelijkingen maken, de prijzen varieren heel sterk, maar het lukt ons om via Budcet-Air een vlucht te boeken voor 220 euro voor 2 personen, wel van Barcelona, dus we moeten nog wel even naar de andere kant van Spanje. maar dat gaat natuurlijk lukken. In de middag zijn we naar Luz/Lagos gewandeld wat weer erg mooi lag aan het strand, we hebben daar heerlijk aan het strand op een terrasje wat gedronken, wat boodschappen gedaan en later weer stijl omhoog naar de camping gelopen. Later hebben we camper weer eens opgeruimd en alles zoveel mogelijk weer weggezet, want morgen gaan we weer rijden, het is hier niet echt spectaculair, ons plaatsje is erg modderig dus even buiten zitten is gewoon met je voeten in de blubber zitten.

Zaterdag 24 januari Luz/Lagos - Malaga

camping Lagos

auto voor rots

Nadat we alles vast hadden gezet, de camping betaald was het wachten op het mannetje wat de stroom eraf moest halen, dat duurde even maar goed ook dat was na een tijdje opgelost. Toen we wilden wegrijden, kwamen we niet van ons plekje af, we zaten vast in de modder, ook na de auto in de lage gearing te hebben gezet wilde het niet lukken, er zat nl een hoge stoeprand waar we niet tegenop kwamen, na een paar keer heen en weer steken kwamen we iets schuiner te staan en lukte het, het plaatsje was veranderd in een modderpoel en onze auto, die Paul vorige week zo mooi had schoongemaakt, was niet meer geel maar bruin. We reden om half elf de camping af en hadden vandaag mooie rustige snelwegen. Om 5 uur zagen we een winkelcentrum met een grote Carefour en wilden meteen maar voor 3 dagen boodschappen doen, we reden de parkeerplaats op, maar wilden er meteen weer vanaf via een rotonde, maar daar kwam een man met zo een mooi uniform aan en vertelde dat we door konden rijden, ja en wat doe je dan die man zal het wel weten, dus we reden pardoes een parkeergarage in die wel hoog genoeg was, maar ontzettend druk, met overal verkeerd geparkeerde auto’s en van die betonnen palen, zodat wij maar heel weinig ruimte hadden om de bocht te maken. We hebben eerst maar de auto aan de kant gezet, de auto’s moesten om ons heen rijden en gekeken of en vooral hoe we er uit konden komen, nou het is ons gelukt vraag mij niet hoe maar Paul had eelt op zijn handen van het draaien aan het stuur en ik korte pootjes van het rennen om de auto om te kijken of alles wel paste, het was echt millimeter werk, Paul moest heel langzaam rijden want een kuil in het asfalt en hij zou zo een auto raken! Eindelijk waren we weer buiten, waar het inmiddels al donker was geworden en wij hadden natuurlijk nog geen plaatsje voor de nacht, gelukkig vonden we dat snel, wel vlakbij een doorgaande weg, maar met uitzicht op de Middellandse Zee. Toen we de auto hadden geparkeerd waren we wel toe aan een lekker wijntje. Maar toch weer wat geleerd, ga op je eigen gevoel af, luister niet naar anderen ook al hebben ze nog zo een mooi pakkie aan!!!