1 februari tot 7 februari 2009

Zondag 1 februari Moncofar – El Masnou.

Weer en reisdag, langs rustige wegen en het laatste deel vanaf Sitges, een mooie kustweg hoog over de klippen, we vinden makkelijk de camping, die erg rustig is maar erg duur, we staan voor 35 euro per dag, maar de douches doen het niet, de toiletten zijn zo verouderd, je moet doortrekken met een touwtje waar je bijna aan moet gaan hangen om het te laten werken, alles ziet er erg armzalig uit. Maar goed we hebben geen keus, dit is de enige camping die open is, die in de buurt ligt van het vliegveld. De kachel moet weer aan, want het is binnen nog maar 12 graden, dus de dikke truien ook maar weer uit de kast gehaald.

Maandag 2 februari El Masnou

Vanmorgen eerst even met de eigenaresse van de camping gesproken, of we de camper hier kunnen laten staan, als wij in Nederland zijn, geen probleem het kan en we hoeven alleen voor de auto te betalen, dat is dan wel weer netjes, het komt neer op 15 euro per dag. Daar kunnen we mee leven. Later lopen we naar het station om te kijken hoe laat we donderdag moeten vertrekken om op tijd op het vliegveld te zijn, terwijl we naar de borden staan te kijken, vraagt er een mevrouw in perfect engels of ze ons misschien kan helpen, wij vertellen dat we naar het vliegveld willen donderdag, ze kijkt ook op het bord en ziet dat het daar niet op staat, ze vraagt ons te wachten en loopt naar het loket en vraagt aan de kaartjesverkoper in het Spaans hoe we het beste naar het vliegveld kunnen komen, waarna ze het ons uitlegt met een dienstregeling erbij, wij moeten om 7 uur hier op de trein stappen overstappen in Barcelona waar we dan om kwart over acht op het vliegveld aan komen. Alles is dus mooi geregeld, we lopen verder in de regen naar het dorp, waar weinig te doen is. We kopen nog een pizza die we in de camper warm maken en opeten. Vanmiddag lopen we nog even naar het dorp, we hebben een wifi plaats gevonden, waar we de site zullen bijwerken.

spiegelbeeldleeuw

Dinsdag 3 februari El Masnou

Ik wil nog een klein stukje over gisteren schrijven, wij waren naar de bib gegaan, want we hadden gezien dat daar wifi was, wij starten de computer op, nu  moet je weten dat, als we hem opstarten er een startende vrachtwagen te horen is, het was in de bib erg druk met studenten die zaten te studeren, maar het was wel doodstil en dan opeens een hels kabaal van een startende vrachtwagen, we hadden opeens veel bekijks, iedereen vond het leuk zo te zien, er werd teminste gelachen, we hebben het geluid maar meteen uitgezet en doen dat de volgende keer voor dat we ergens gaan internetten. Om een uur of tien namen we de trein naar Barcelona, voor 6 euro voor 2 personen retour, na een half uur waren we midden in het centrum. Jammer genoeg regende het pijpenstelen en was het

behoorlijk fris, alles zag er erg somber uit. We moesten nog een printer hebben en nog wat computerspul, dus daar hebben we eerst naar gekeken, we hadden al gauw gevonden wat we hebben wilden, dus konden we de toerist gaan uithangen, waar we helemaal niet goed in zijn, we hebben een indoor markt bezocht, waar je verse vis, groente, vlees, kip enz. kunt kopen het is heel leuk om daar overheen te lopen, je kan er ook eten dat hebben we ook gedaan verschillende soorten vis samen met Paella, er waren visjes bij die we nog nooit gegeten hadden maar wel erg goed smaakte. Na nog een beetje door de stad te hebben gelopen en wat gebouwen hebben gezien, alleen van buiten hoor, we hebben ook de toeristenbus niet genomen is nog niet aan ons besteed, maar wie weet gaat dat veranderen. In de loop van de middag kwam de zon erbij en alles werd meteen veel vriendelijker, de mensen zaten meteen buiten op bankjes, de jassen konden meteen uit het was heerlijk!! Om half 5 hielden we het voor gezien en hebben een printer, externe dvd brander, batterijlader en een wekker gekocht. Het was nog een heel gesleep naar de camping toe, waar we om 6 uur aankwamen de rest van de avond hebben we alles weer moeten verplaatsen om ruimte te maken voor de nieuwe apparatuur.

bracelona marktbarcelona markt2

Woensdag 4 februari El Masnou

Er moest een beetje opgeruimd worden vandaag en de was lag ook te wachten, het was gelukkig mooi weer, dus alles kwam goed, tegen het eind van de middag lag bijna alles weer droog in de kast en Paul had weer enkele klussen gedaan, we zijn weer lekker bezig geweest vandaag. Alles moest schoon en ingepakt want morgen moeten we om 6 uur op, om op tijd op het vliegveld te zijn.

Donderdag 5 februari El Masnou - Amsterdam

We hebben 1 wekker en de radio ingesteld om 6 uur en ze gaan beide af, we verslapen ons niet vandaag, we zijn het niet meer gewend om zo vroeg op te staan, het zal je maar gebeuren verslapen!! Om half 7 lopen we de camping af, waar bij sommige campers al licht brand, we lopen voor op schema, we hebben al de trein van 10 voor 7, we moeten in Barcelona Sans overstappen, wat zeer gladjes verloopt, je loopt gewoon al die koffers achterna, de trein naar de luchthaven heet wat vertraging maar dat maakt ons niet zo veel uit, tijd zat. We komen om kwart over 8 aan op de luchthaven, waar het inchecken een fluitje van een cent is. We gaan eerst maar eens ontbijten en daarna een beetje winkelen, wat absoluut niet goedkoper is! We vliegen om 10 uur, is de verwachting, maar als we om half 10 bij de gate komen blijkt dat we zo het vliegtuig in kunnen lopen,het is heel stil, de vliegtuigdeuren sluiten al om 10 voor 10, en gaan al voor 10 uur de lucht in, de vlucht verloopt soepel, en even voor 12 uur landen we al in het koude Nederland. Zelf dacht ik dat we werden afgehaald door Harriët, maar wat bleek, daar stonden ze die kleine kluiveduikers, Nils en Britt, vergezeld door Arjen (zoon) en Renske, wat een verassing!! Het is dan alweer zo vertrouwd alsof we niet weg zijn geweest, de kids hadden mooie kaarten en tekeningen gemaakt, die door een smokkelspleet werden doorgegeven, ja daar kan de douane nog wat van leren!! We zijn naar Renske gegaan om daar ons kaatje (auto) op te halen en even gezellig bij te kletsen. Om daar om een uur of 3 te vertrekken richting Vleuten, waar we deze week zullen verblijven bij onze zoon Arjen. We werden al snel gebeld waarom opa en oma al zo snel wegwaren, we hebben moeten beloven om morgen naar hun te komen en daar de nacht door te brengen. In de avond hebben we nog geprobeerd een bril voor Paul te kopen, die is hij al kwijt sinds we vertrokken zijn, maar helaas dat lukte voor woensdag niet.landingPaul in vliegtuig

Vrijdag 6 februari Vleuten - Oostzaan

Om 8 uur werden we gewekt door Harriët, we moesten naar Hilversum voor een bril voor Paul, wat deze keer lukte hij heeft een mooie bril uitgezocht, ik trouwens ook, die morgen beide klaar zijn. Daarna is Paul naar zijn werk gereden en ik met de trein naar Amsterdam, waar Renske mij kwam op halen. We hebben een heel gezellige dag gehad verder. Er werd een luchtbed voor ons opgeblazen in de kamer van Britt, waar ook Nils zijn matras werd neergelegd, zo sliepen wij met zijn vieren op 1 kamer en dat vinden die kids geweldig, helemaal als opa tussen ze in gaat liggen en voorleest, wat een feest en dat niet alleen voor de kids hoor, ook opa vind het prachtigl!!

Zaterdag 7 februari Oostzaan - Vleuten

Om half 7 werden we gewekt door Britt, die fluisterde Nilsje, Nilsje, ja en dan weet je het wel, wij alle 4 wakker, we hebben heerlijk lopen dollen op het luchtbed, ik hoop dat ie nog heel is Renske! Ik wilde nog een fietstas hebben 1 was toch wel een beetje weinig voor de boodschappen, dus Renske en ik naar de markt, waar we een oersaaie zwarte hebben gekocht, maar Renske bracht uitkomst, we laten die kids er wat met textielverf op tekenen dan heb je unieke, zo gezegd zo gedaan en zie het resultaat!!. Zulke fietstassen heeft niemand!! Nog even via Hilversum om de brillen op te halen, door naar Vleuten waar we vanavond een etentje hadden, aangeboden door Arjen (wat zijn we toch trots op die gozer) we hebben heerlijk gegeten en het was heel gezellig!

fietstas Britt

fietstas Nils

Zondag 8 februari Vleuten

Vandaag een rustdag! Echt zondag!!! Nou ja ECHT een ZON dag ??